Tate House Holiday Rentals

39 properties

45 reviews

Expert agent

Direct booking - no fees


Joined 2013

Tate House Holiday Rentals

Agent from San Miguel De Salinas , Spain

About

Hello, and thank you for viewing our listings on Clickstay. We are an independent holiday home rental specialist based locally in the Costa Blanca South region of Spain. All of our rental properties are within a 15 minute drive, allowing us to provide quick and efficient assistance whenever needed. Tate House is on call 24/7 for all our holiday guests, giving you total peace of mind should you require emergency assistance, including doctor or hospital support. We also offer 24-hour check-in/check-out. Please note that arrivals or departures between 22:00 and 07:00 incur an Out-of-Hours Service Charge of €50.00. We provide Car Hire which includes free return transfers from Alicante / Murcia Airports.

39 properties


45 reviews

Family from Millisle, United Kingdom

Danielle

★★★★★
Family from Millisle, United Kingdom · October 2026
The property was exceptionally clean and well equipped with everything we needed for our stay. Good location for us on a wider family holiday. Will definitely stay again and look forward to coming back
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Friends from Mansfield, United Kingdom

Scott young

★★★★★
Friends from Mansfield, United Kingdom · October 2026
Had a lovely stay, the property is very clean and well appointed. Great location and quiet. and well priced.Will definitely book again
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Couple from Largs, United Kingdom

julie

★★★★★
Couple from Largs, United Kingdom · September 2026
Stephen was great, everything we needed was there, will return!
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Family from Mansfield, United Kingdom

Tim

★★★★★
Family from Mansfield, United Kingdom · August 2026
Fantastic ground floor apartment. We’ve been coming to El Raso for the past 20 years and love the area. We’ve booked to stay again in Oct. The place is virtually brand new and kept clean and tidy. Beds are comfortable with memory foam pillows. Only room for improvement would be that it only has 2 sun loungers and could benefit from having an extra 2.
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Family from Nottingham, United Kingdom

Sundeep

★★★★★
Family from Nottingham, United Kingdom · August 2026
The villa communal areas are spacious for a family, however the downstairs double bedroom is on the smaller side and has no wardrobe...only a small rail and drawers. There were no duvets but despite the hot weather, these should be provided. After reporting that the BBQ was not clean, we were told not to use it due to risk of wildfires, as it was charcoal, which was very disappointing. The neighbours and locals were surprised as they had been using theirs daily (charcoal one). The cleaning fee is €200 which is paid on arrival. We felt this was alot and should be paid on departure. Given the cost, the villa wasn't cleaned to match this fee and was still dusty, with uncleaned floors and the Dyson provided was inadequate. The pool was not clean when we arrived, albeit we arrived earlier than the stated check in time, but the owner was fully aware of our timings. There is a charge for leaving dishes in the sink, not emptying the bins, lost towels or BBQ/oven not being cleaned, which we felt should be covered by the high cleaning fee cost. The dishwasher wasn't functioning as it should have been and wasn't washing or emptying as it should, so we washed up by hand (bought ourselves as no basics provided, not even bin liners) and the AC in the living room wasn't cold. The management did come out to check these and reported they were working and fine. 8 towels were provided for each of us, however these were for shower and pool use. Consideration should be given to providing more towels, as had to wash on repeat and the laundry stand wasn't sturdy so kept blowing over in the breeze. The location is excellent and in walking distance to shop, cafe, bars and restaurants and a 20 min walk to Zenia Boulevard Shopping center. Overall the villa was lovely but feel could do with updating and modernising. The rental cost could be slightly less considering these things and basic things could be provided.
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you for taking the time to leave your review. We are pleased that you enjoyed the villa’s spacious communal areas and excellent location, and we appreciate your positive comments. There are, however, several points in your review that we would like to clarify for future guests. You originally booked the villa through Airbnb. Before confirming your booking, you contacted Tate House and we explained that by booking directly with us rather than through Airbnb, you would save approximately £400 / €460 on the cost of your holiday. You subsequently cancelled the Airbnb reservation and rebooked directly with Tate House to take advantage of this saving. The €200 cleaning fee is clearly displayed at the very top of the property listing, both on Airbnb and on the Tate House website, along with the other applicable local charges, before guests proceed to the detailed property description and amenities. The fee is therefore not an additional or unexpected charge on arrival. Regarding duvets, we do not provide duvets during the summer months due to the consistently high temperatures. This is standard for our summer properties, where guests are provided with appropriate bed linen. In your particular case all of the villa’s air-conditioning units were running continuously throughout your stay, which would make the use of duvets even less practical. The villa is supplied with 8 bath towels and 8 hand towels. Beach towels are not included, although we do offer them to guests for hire at €2.50 per towel for the entire duration of their stay. With regard to the dishwasher and lounge air-conditioning, you reported that both were not working correctly. We arranged for these to be investigated. Following inspection, both appliances were found to be operating normally. We appreciate that this may not have been your experience, but we did respond to your concerns and had them checked rather than simply dismissing the issues. The BBQ was cleaned however, the villa is situated immediately alongside open, extremely dry countryside and communal areas, and the use of traditional charcoal BBQs presents a significant wildfire risk during periods when restrictions are in place. You were therefore advised not to use the charcoal BBQ. We appreciate that this was disappointing, but this was a safety decision and not a failure to provide a usable BBQ. We are also somewhat surprised by the comments regarding towels and cleaning, particularly as no specific cleaning concerns were raised with us during your stay that would have allowed our team the opportunity to address them. The Dyson vacuum is provided as a convenience for guests during their stay and is not intended as a replacement for the scheduled professional cleaning service. We are sorry that the pool was not to your satisfaction on arrival. You arrived earlier than the property's advertised check-in time, and we indicated that cleaning will have not be completed until sometime later, although we were aware of your anticipated arrival. Pool cleaning and preparation are scheduled around the agreed check-in time, and arriving early can mean that final preparation is still taking place. We always welcome constructive feedback and will certainly take your comments regarding modernisation and additional guest supplies into consideration. At the same time, we believe it is important that prospective guests have the full context, particularly where the listing information, charges and house arrangements were clearly provided before booking. We are pleased that you found the villa itself lovely and the location excellent, and we hope you nevertheless enjoyed your time on the Costa Blanca.

Family from Liverpool, United Kingdom

Rebecca

★★★★★
Family from Liverpool, United Kingdom · August 2026
We absolutely loved our stay—everything was great! Would definitely recommend this property; the pool was a fantastic asset and the place has everything you need.The location is very convenient. While it's about a 45-minute walk to the beach, it's only a 20-minute walk to the shopping mall, 20 minutes to the lively Plaza, and 10 minutes to the supermarket. Even better, our favourite bar (Leeson Street) and favourite restaurant (Grand China) were just a 5-minute walk away, and the nearest restaurant (which was lovely) was only 2 minutes away. We tried lots of places during our two-week stay and were never disappointed. It's a great area to stay in. We were gutted to go home and could have easily stayed for another two weeks!"
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Family from Magny En Vexin, France

Christophe

★★★★★
Family from Magny En Vexin, France · August 2026
A very pleasant stay in a very well-laid-out villa with all necessary appliances. You do need a car, however, as the beach is a bit of a distance away and it makes grocery shopping easier. Thank you. Christophe
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Couple from Greenock, United Kingdom

BARRY

★★★★★
Couple from Greenock, United Kingdom · July 2026
We returned to Apartment 353 this year after absolutely loving our stay last time, and it was every bit as good as we remembered — if not better! This was our second stay, and within just a few days of arriving, we had already rebooked for next year. I think that says everything about how much we love this apartment! It really does feel like a home away from home. The apartment is beautifully maintained, spotlessly clean and has everything you could possibly need for a relaxing holiday. We honestly wouldn’t change a thing. The rooftop solarium is still one of our favourite things about the apartment. It’s such a lovely private space to relax, sunbathe and enjoy the sunshine, while the pool is just a short walk away and, as before, was immaculate. We also love the location. It’s peaceful and secure within the gated community, but everything you need is close by. Villamartin Plaza, La Fuente and the local supermarket are all within walking distance, with plenty of restaurants, bars and shops nearby. Once again, Stephen was fantastic to deal with and always quick to respond whenever we needed anything. James was also brilliant with the airport transfer and his local knowledge. After two fantastic stays, Apartment 353 has definitely become our happy place. ❤️ We’ve already booked for next year and are counting down the days until we’re back! 🇪🇸☀️ Thank you again for another amazing stay — we’ll see you next year! 🥰
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable—not only to us as hosts striving to continuously improve—but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.

Couple from London, United Kingdom

Bev

★★★★★
Couple from London, United Kingdom · February 2026
Second time booking through Tate House holiday rentals and a first class service once again. Home from home property in fantastic surroundings. Would definitely recommend.
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable not only to us as hosts striving to continuously improve but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest, we wish you many more wonderful travels.

Couple from London, United Kingdom

Bev

★★★★★
Couple from London, United Kingdom · October 2025
Exactly what we wanted beautiful clean apartment with everything we needed for our stay in the area. Steve very helpful and pleasant at check in/out.
Tate House Holiday Rentals

Reply from Tate House Holiday Rentals

Thank you sincerely for taking the time to share your feedback. Reviews like yours are invaluable not only to us as hosts striving to continuously improve but also to future guests who rely on the honest experiences of others when choosing their perfect holiday stay. We’re so pleased that you chose Tate House Holiday Rentals for your visit, and we truly hope we met or exceeded your expectations. It’s always our goal to provide a welcoming, comfortable, and memorable experience for each and every guest. We genuinely look forward to the opportunity to host you again in the near future. Until then, we wish you many more wonderful travels.